Simulátor Turingovho stroja. Turingov stroj (angl. Turing Machine) predstavuje jeden z najdôležitejších modelov na popis formálnych jazykov.
Simulátor Turingovho stroja. Turingov stroj predstavuje jeden z najdôležitejších modelov na popis formálnych jazykov.
Páska Turingovho stroja
Program rozlišuje viacero pások — vstupnú pásku, spracovávané pásky jednotlivých paralelných vlákien a výslednú pásku. Editovať je možné iba vstupnú pásku a aktívne pásky vlákien spracovania. Výslednú pásku nie je možné upravovať. Ak nie je možné danú pásku upravovať program na to upozorní dialógovým oknom a navrhne prepnutie na vstupnú pásku (ktorú je možné upravovať).
Prepisovanie symbolov pásky sa vykonáva kliknutím pravým tlačidlom alebo dvojklikom na požadovaný symbol. Pri zapisovaní symbolov na pásku je možné použiť podčiarkovania (zapísaním podčiarovníkov pred daný symbol) a nadčiarkovanie (zapísaním podčiarovníkov za daný symbol). Prázdny symbol sa zapisuje ako Blank a je vizualizovaný ako zelený krížik. K dispozícii sú tiež špeciálne symboly — Red, Green, Blue, Black, Yellow, Orange (zobrazované ako farebné políčka).
Páska sa dá najjednoduchšie celá zmazať prostredníctvom funkcie Zmazať pásku (Stroj -> Páska -> Zmazať pásku).
Odstrániť prázdne symboly uprostred pásky je možné rýchlo zmazať pomocou funkcie Komprimovať pásku (Stroj -> Páska -> Komprimovať pásku).
Počet jednotlivých symbolov na páske zistíme využitím funkcie Štatistika pásky (Stroj -> Páska -> Štatistiky pásky). Informácie o číselnom zastúpení jednotlivých symbolov sú zoradené v prehľadnom zozname. Dialógové okno zobrazuje aj počet všetkých využitých miest na páske (teda počet non-blank symbolov). V hornej časti okna je výberové pole, kde sa dá vybrať páska, ktorej štatistiky chceme zobraziť.
Tvorba prechodovej funkcie
Prechodovú funkciu turingovho stroja je možné definovať viacerými spôsobmi — zápisom z klávesnice pomocou textového editora so zvýrazňovaním syntaxe a pomocou grafického editora.
Práca so stavmi
Pri pridaní prechodu prechodovej funkcie sa automaticky pridajú stavy použité v tomto prechode. Nový stav môžeme pridať aj skôr ako definuje samotný prechod. Obzvlášť užitočná je táto vlastnosť pri vytváraní prechodov prostredníctvom grafického editora. Nový stav sa pridá dvojitým kliknutím na voľné miesto v stavovom diagrame alebo kliknutím na tlačidlo Pridať stav. Z tohto stavu je potom možné ťahaním pravým tlačidlom vytvoriť prechod do iného stavu.
Keď vyberieme v menu Stroj položku Nastavenia, môžeme určiť, ktorý stav je začiatočný a ktoré stavy sú koncové.